24 - timmar

Om 2 timmar får jag äta!!! Då har jag fastat i 24 timmar i sträck! Jag har ju hållet på med 16/8 timmars fasta nu i ca 6 månader. Min tanke är att jag ska köra en lång fasta va tionde dag! Detta va lite en utmaning för mig, och nästa mål är att klara av en 36 timmars fasta. Man ska inte fasta mer än 36 timmar då är chansen stor att kroppen går in i svält och det ska den inte göra! Vill ni veta varför man fastar och vad som händer kan ni läsa här: http://www.styrkelabbet.se/periodisk-fasta/
Vill tillägga att jag är grymt pigg och har fått så mycket gjort i dag ;)

”Fördelarna med periodisk fasta är bl.a. ökad insulinkänslighet, bättre kroppskomposition (ökad muskeltillväxt och minskad fettinlagring), förhöjd ämnesomsättning, förbättrat mentalt fokus, piggare samt även bättre tandhygien. Det har även bevisats minska uppkomsten av Alzheimers och Parkinsons vid studier på råttor.”


Kommentarer
Postat av: Anonym

Raring jag är lite skeptisk mot det dära! Va rädd om dig!! Puss Emelie

2013-02-27 @ 21:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0